Депортація з України - це висилка громадянина іншої країни з території української держави в примусовому порядку. Іноземці нерідко потрапляють в ситуації, в яких їм загрожує депортація, і тільки втручання кваліфікованого юриста може запобігти цьому процесу.
Звертатися за юридичною допомогою варто в таких випадках:
- якщо є загроза виселення з країни;
- якщо необхідно скоротити термін депортації;
- для відхилення помилкових звинувачень в недосконалих іноземцем правопорушення;
- при необхідності звернення в посольство для відновлення візи або її отримання.
Депортація з України: причини для видворення іноземців
Причини визначаються українським законодавством, до них відносяться:
- закінчення терміну дії паспорта та документів, що дозволяють легально жити, вчитися або працювати на території України;
- знаходження громадянина іншої країни в Україні без будь-яких документів;
- дозвіл на роботу в Україні, яке не відповідає вимогам законодавства;
- вчинення кримінального злочину;
- незаконний перетин українського кордону;
- закінчення терміну дії міграційної візи;
- порушення правил транзитного проїзду через територію України;
- недотримання правил пересувань і зміни місця проживання в Україні.
Пам'ятайте: якщо особі без громадянства або іноземному громадянину пред'явили звинувачення за одним або кількома перерахованим вище пунктах, потрібно довести свою невинність в найкоротші терміни. Тому потрібно не зволікати і одразу звернутися до міграційних юристів для оперативного вирішення проблеми.
Як відбувається депортація з України?
Згідно з нормами українського законодавства, при офіційному оголошенні затриманому іноземному громадянину про його видворенні з України повинні бути пояснені його права, обов'язки, можливі наслідки і термін, за який він повинен покинути межі країни. Якщо він вчинив дію, яка безпосередньо загрожувало безпеці суспільства або держави, в його паспорті проставляється відмітка «небажана особа».
Щоб уникнути можливої депортації іноземних громадян з України та будь-яких конфліктів з міграційною службою, необхідно вчасно оформляти документи для проживання в країні, а саме:
- реєстрацію;
- запрошення;
- дозвіл на працевлаштування;
- вид на проживання;
- ІПН;
- статус біженця;
- громадянство.
Якщо ж рішення про депортацію вже прийняли, то необхідно звернутися до юриста для вирішення проблеми в судовому порядку. Ми допоможемо вам оскаржити рішення і залишитися на території України на законних підставах.
Депортація з України: терміни вирішення проблеми
Будь-яка конфліктна ситуація з співробітниками міграційної служби для іноземців загрожує оформленням депортації. Щоб цього не сталося, потрібна консультація юриста, який:
- знає всі нюанси законодавства;
- допоможе відновити права іноземного громадянина на території України;
- пом'якшить покарання і усуне можливі негативні наслідки в найкоротші терміни.
Депортацію з країни, наслідки якої непередбачувані як для самого іноземця, так і для членів його сім'ї, можна відстрочити або скасувати, якщо вчасно звернутися за допомогою. Ціни на послуги наших юристів залежать від терміну виконання і складності самої процедури оскарження рішення міграційної служби. Підсумкова вартість обговорюється з кожним клієнтом в індивідуальному порядку і прописується в договорі про надання послуг. Крім послуг із захисту від депортації, ми також надаємо допомогу в оформленні будь-яких видів документів для іноземних громадян.
ЗУ “Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства”
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3773-17#Text
Стаття 30. Примусове видворення (депортація) іноземців та осіб без громадянства
1. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, його територіальні органи та територіальні підрозділи, органи охорони державного кордону або органи Служби безпеки України можуть приймати рішення про примусове видворення з України іноземців та осіб без громадянства, якщо такі особи затримані за незаконне перетинання (спробу незаконного перетинання) державного кордону України або є обґрунтовані підстави вважати, що іноземець або особа без громадянства ухилятиметься від виконання рішення про примусове повернення, або якщо така особа не виконала у встановлений строк без поважних причин рішення про примусове повернення, а також в інших передбачених законом випадках.
{Абзац перший частини першої статті 30 в редакції Закону № 2952-IX від 24.02.2023}
{Зміни до абзацу першого частини першої статті 30, прийняті Законом України № 2813-IX від 01.12.2022, внести неможливо (відсутні слова, що потрібно замінити)}
Рішення про примусове видворення не приймається стосовно іноземців та осіб без громадянства, підстави для примусового видворення яких виявлені в пунктах пропуску (пунктах контролю) через державний кордон під час їх виїзду з України.
{Частину першу статті 30 доповнено абзацом другим згідно із Законом № 1379-VIII від 19.05.2016; в редакції Закону № 2952-IX від 24.02.2023}
Іноземцям та особам без громадянства, зазначеним у цій статті, забороняється подальший в’їзд в Україну строком на п’ять років. Строк заборони щодо подальшого в’їзду в Україну обчислюється з дня прийняття такого рішення та додається до строку заборони в’їзду в Україну, який особа мала до цього.
{Частину першу статті 30 доповнено абзацом третім згідно із Законом № 1379-VIII від 19.05.2016; із змінами, внесеними згідно із Законом № 2952-IX від 24.02.2023}
2. Рішення про примусове видворення іноземців та осіб без громадянства може бути оскаржено в порядку, передбаченому законом.
{Частина друга статті 30 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2952-IX від 24.02.2023}
3. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, або орган охорони державного кордону на підставі відповідного рішення суду має право розміщувати іноземців та осіб без громадянства, зазначених у частині першій цієї статті, у пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України.
{Частина третя статті 30 в редакції Закону № 2952-IX від 24.02.2023}
4. Іноземці та особи без громадянства, які не мають законних підстав для перебування на території України, затримані в установленому порядку та підлягають примусовому видворенню за межі України, у тому числі прийняті відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію, розміщуються в пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, протягом строку, необхідного для їх ідентифікації та забезпечення примусового видворення (реадмісії) за межі України, але не більш як на вісімнадцять місяців.
У разі звернення особи під час її перебування в пункті тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, із заявою про визнання біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту в Україні, вона продовжує перебувати в зазначеному пункті до остаточного прийняття рішення за заявою.
{Частина четверта статті 30 в редакції Закону № 1379-VIII від 19.05.2016}
5. Рішення про примусове видворення іноземця або особи без громадянства виконується центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, крім рішень, прийнятих органами охорони державного кордону, що виконуються такими органами. Контроль за правильністю і своєчасністю виконання рішення про примусове видворення здійснює орган, який прийняв таке рішення. З метою контролю за виконанням іноземцем або особою без громадянства рішення про примусове видворення службові особи органу охорони державного кордону або центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, здійснюють супровід такого іноземця або особи без громадянства/
{Абзац перший частини п'ятої статті 30 із змінами, внесеними згідно із Законами № 5459-VI від 16.10.2012; в редакції Закону № 2952-IX від 24.02.2023}
{Зміни до абзацу першого частини п'ятої статті 30, прийняті Законом України № 2813-IX від 01.12.2022, внести неможливо (відсутні слова, що потрібно замінити)}
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, службова особа якого супроводжувала іноземця та особу без громадянства, яку примусово видворено за рішенням органу Служби безпеки України, інформує такий орган про виконання рішення про примусове видворення.
{Абзац другий частини п'ятої статті 30 із змінами, внесеними згідно із Законами № 5459-VI від 16.10.2012, № 2952-IX від 24.02.2023}
6. Типове положення про пункт тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, затверджується Кабінетом Міністрів України.
7. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), у тому числі протидії нелегальній (незаконній) міграції, громадянства, реєстрації фізичних осіб, біженців та інших визначених законодавством категорій мігрантів, орган Служби безпеки України або орган охорони державного кордону забезпечує проведення дактилоскопії іноземців та осіб без громадянства, зазначених у частині першій цієї статті, а в разі потреби взяття інших біометричних даних відповідно до закону.
8. Положення цієї статті не застосовуються до іноземців та осіб без громадянства, на яких поширюється дія Закону України "Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту".